fredag 15 februari 2008

Dagen efter jobbet

Om ni nu tyckte att det jag skrev längst ner sista gången var fjantigt så kan det ju innebära att jag försökte vara ironisk.

Well, well...

Jag försökte gå vidare med mitt liv på bästa möjliga sätt, umgicks väldigt mycket med mina vänner som fick mig att tänka på annat. Men visst snurrade tankar om henne runt i huvudet konstant men de var ju inte så konstigt, hon var ju min första kärlek. Men nu vill jag inte prata om henne mer idag, utan tänkte fortsätta berätta lite om mig som liten.
Jag kommer ju inte ihåg allt jag gjorde som liten men jag kan säga en sak, jag var en jävel på att allt. Jag minns väldigt väl när jag var 5år gammal och min storasyster som är ett år äldre skulle till skolan för första gången. Jag gick upp väldigt tidigt den måndags morgonen, försökte med allt för att få min syster att stanna hemma, men hon hade längtat alldeles för mycket för att lyssna på mig. Efter att min mamma och jag lämnat henne på skolan gick vi hem igen, jag med tårar rinnande från min kind.
Jag minns mycket väl hur hemskt jag tyckte att det var att få leka själv för första gången. jag och min syster lekte annars konstant, från att vi gick upp tills vi gick och la oss. Från den dagen fick jag lära mig att hitta på saker själv vilket sedan gjorde mig till en väldigt uppfinningsrik flicka.
Eftersom jag har 5 äldre syskon så var jag inte så gammal när min äldsta syster gifte sig. Min mamma försökte allt hon kunde för att få på mig en fin rosa klänning, men jag gjorde allt jag kunde för att slippa. De resulterade i att jag gick till bröllopet i uttvättade jeans och en t-shirt med Skurt på, med de ville jag säga att jag var riktigt envis.

De va nog allt för min lilla berättelse idag.

På återseende...

Inga kommentarer: